Normal leveranstid är cirka 5 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Fraktkostnaden är alltid 49 kr. Vid ordervärde överstigande 999 kr, så bjuder vi på frakten.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor).
Om en vara är trasig eller att du har fått en fellevererad vara, kontakta omgående Assoraya på mail info@assoraya.se.
Kontakta Assoraya innan du skickar tillbaka varan. Ångerrätten gäller då varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara använd, men förpackningen får ha öppnats varsamt. Returfrakten bekostas av konsumenten. Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Assoraya, Pimpstensvägen 16, 72594 Västerås
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt företagskonto i Länsförsäkringar, bg: 384-5245. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning).
När din betalning kommit in, så behandlar jag ditt ärende.
Finns ingen minimiorder.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
GDPR - Integritetspolicy
Denna policy informerar hur Assoraya lagrar kundinformation till dom som anlitar oss och våra tjänster, eftersom nya EU-regler/lagar träder i kraft idag den 25/5 2018
Som kund och anlitande av tjänster på Assoraya ska du alltid känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Med anledning av EU:s nya dataskyddsförordning (General Data Protection Regulation, GDPR) förtydligar vi hur dina personuppgifter hanteras och vilken information vi tar del av från dig.
GDPR är EU:s nya allmänna dataskyddsförordning som träder i kraft 25 maj 2018. Syftet med GDPR är att alla EU-länder ska ha samma dataskyddslagar samt att ge medborgare mer kontroll över hur och när deras uppgifter används.
GDPR är en EU-förordning men den omfattar alla företag som marknadsför varor eller tjänster till EU-medborgare, oavsett vilket land företaget verkar i.
Vi samlar inte in eller lagrar några personuppgifter, telefonnummer, adresser eller mailadresser i något register.
Vid uthyrning av vår företagslokal behöver vi få in dom uppgifter som krävs för att kunna skicka faktura och bokföra enligt bokförningslagen. Dessa uppgifter sparas ej utan finns endast på fakturan.
Vid behandlingar behövs daganteckningar och journal föras, för att kunna utföra bra behandlingar och i samband med det behöver vi ha namn, telefonnummer och ibland mailadress för att ha kontakt med dig som kund, dessa uppgifter finns endast ihop med journal och daganteckningar, gäller även vid mediala konsultationer där namn, personnummer (ej dom 4 sista), telefonnummer, mail och anteckningar behövs för att kunna utföra den beställda tjänsten till dig som kund.
Uppgifterna sparas i en pärm, ej på data. Delas inte med tredje part. Uppgifterna sparas i 2 år från senaste behandlingstillfället.
Vi publicerar inga bilder på hemsidan, på Facebook, i videoproduktioner, på Instagram eller någon annan mediasida utan att ha ett godkännande från dig som kund.
Som referent så förbinder du dig att vi får använda bilder och referenstexten i vår marknadsföring inom media och ute på mässor.
Skulle du som kund ändra dig och inte längre vilja vara referent, så tar vi givetvis bort dig, men har du fått ett rabatterat pris på tjänsten eller behandlingarna, så kommer vi att debitera fullt pris.
Som kund har du rätt att få information om vad som finns registrerat om dig eller ditt djur, du har också rätt att ta bort eller ändra något på den.
Kontakta oss så hjälper vi dig gärna, maila info@assoraya.se eller SMS:a 073-6819190